.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



zaterdag, augustus 14, 2004

Vandaag verscheen weer een dubieus marktonderzoekje over digitale camera's, van een hoogstwaarschijnlijk door de fotobranche betaald marketingbureau. Vanzelfsprekend wordt zo'n flut-verhaal kritiekloos overgenomen door ANP en NOS-teletekst, en later op de dag door andere media met kuddegedrag. (QED)

Heeft nu echt niemand in de gaten dat zulke "onderzoeken" alleen bedoeld zijn om de consumenten tot de koop van produkten aan te sporen? Fijne gratis verspreide reclame en nog "objectief" ook.

Een citaat uit het door ANP klakkeloos overgetikte persbericht: "Voor digitale fotocamera's geldt: hoe meer pixels, hoe beter de kwaliteit."

Ik dacht het niet. Zou de beeldkwaliteit misschien iets te maken hebben met de kwaliteit van het objectief en de grootte van de sensor? Weten die marketingtiepjes veel.

En de misleide massa koopt een flutcamera met 4 miljoen pixels en een plastic lensje, terwijl ze beter af waren geweest met minder pixels en een echte lens. (Of met een analoge camera, maar volgens gladde verkopers en hype-volgers kun je je daarmee niet meer vertonen op verjaardagen en barbecues. Zo werken peer pressure en misleidende reclame nu eenmaal.)





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?